Letter, no date, Johannes Rhenanus to Moritz Landgraf von Hessen-Kassel, KassUB 2chem19.1 123

From Theatrum Paracelsicum
(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Author: Johannes Rhenanus
Recipient: Moritz Landgraf von Hessen-Kassel
Date: no date
Place: o.O.
Pages: 1
Language: German
Editor: Edited by Julian Paulus
Source: Kassel, UB, 2° Ms. chem. 19[1, f. 123 (alt f. 115)
Quote as: https://www.theatrum-paracelsicum.com/index.php?curid=339
Names: n/a
Places: n/a


[f. 123r] Durchleuchtiger hochgeborner furst, gnediger herr,

demnach e[uer] f[ürstlich] gn[aden] befohlen, selbige, was ich zu bewustem wercke von nöten haben wurde, zuberichten, alß habe ich auffs kurtzeste dero in vndterthenigkeytt solches anmelden wollen. Ist dero wegen zu ieden wercke vier vncen des subjecti von nöthen, zum weißen weiß, zu roten roth; auch wein zum wenigsten ein ohm. Vnd weyl zu der solution vor allen vegetabilis & animalis lapis praeparirt werden mußen (welches nicht ohne große muhe vnd vncosten zugehet) alß seyn viel vasa, kolben vnd andere materialia von nöthen. Verhoffe doch das gantze werck, beids weiß vnd roth, mit dreyhundert gulden zum ende zubringen, wann ich kohlen, gefeß, steine vnd andere instrumenta darzu kauffen muß. Wann ich aber solche anders woher haben könte (das doch nur eine confusion vnd verhinderung seyn wurde) mit zwey hundert fl. solches zuverfertigen. Erbietig von iedem dinge, so ich verbrauche, auch von iedem heller e[uer] f[ürstlich] gn[aden] (so selbige es begehren würd) trewe rechnung nachmahlen zugeben.

Thue hiermit e[uer] f[ürstlich] gn[aden] in Gottes gn[edigen] schutz empfelen, dero resolution vnd anordnung in vnderthenigkeytt erwartende.

E[uer] f[ürstlich] gn[aden] vndertheniger gehorsamer

Johannes Rhenanus